Uusi vuosi toi Paperiliiton edunvalvontaosastolle uuden toimitsijan. Hän on Eero Vekkeli Äänekoskelta.

Työpaikalla

Eero Vekkelin tehtävät sijoittuvat työsuojelun vastuualueelle.

Vekkeli siirtyy Paperiliittoon Metsä Boardin Äänekosken kartonkitehtaalta, jossa hänen työ­uransa on jatkunut yhtäjaksoisesti elokuusta 2001 lähtien. Viisi viime vuotta hän toimi pääluottamusmiehenä. Lisäksi hän on ollut aktiivisesti mukana työsuojelutoimikunnassa ja kaksi kautta ensimmäisenä varavaltuutettuna.

Tänä vuonna tehtävässään aloittaneet työsuojeluvaltuutetut pääsevät tutustumaan Eero Vekkeliin alkuvuodesta, kun heille järjestetään uusien valtuutettujen tutustumistilaisuus liiton toimistolla. Tilaisuuteen kutsutaan myös korona-aikaan valittuja valtuutettuja.

Vekkelille on tärkeää pitää valtuutetut ajan tasalla.

– Yritän jakaa tietoa mahdollisimman nopeasti ja laajasti mikäli toimialalla tai työpaikolla tapahtuu jotain merkittävää, Vekkeli kertoo.

Vekkeli miettii hetken vastausta kysymykseen, millainen hän on ja mikä kuvaa häntä parhaiten. Perusluonteeseen kuuluu olla aina ajoissa paikalla.

– Olen ehkä turhankin tarkka. Minulle on myös tärkeää ottaa asioista ensin selvää, ennen kuin luon kantani.

Vekkelin perheeseen kuuluu puoliso ja kaksi tytärtä. Vapaa-ajalla hän pitää liikkumisesta luonnossa, mieluiten polkupyörällä. Oman aikansa Vekkeli antaa viljatuotteiden tekemiseen.

– Leipomisessa näen vaivaa: teen hapanjuurileipää ja pitsaa. Yhteistä näissä on se, että pyrin saamaan viljan sielunelämän jotenkin hyppysiini.

Teksti: Eeva Eloranta-Jokela, kuva: Reima Kangas