Sinulle Paperiliiton 18–35-vuotias jäsen: Vuoden parhaat bileet Tampereella Tillikassa lauantaina 11.11.

Vapaa-aika

Liitto tarjoaa tapahtuman ohjelman ja purtavaa. Katso osoitteesta paperiliitto.fi tarkemmat lisätiedot tapahtumasta ja myös se, tukeeko oma ammattiosastosi osallistumistasi korvaamalla majoitus- tai matkakulujasi.

– Nuorten tapahtumassa on hienon ohjelmakattauksen lisäksi loistava mahdollisuus kohtaamiseen muiden paperiliittolaisten nuorten kanssa. Yhteistä asiaa löytyy varmasti paljon ja myös liiton toimintaan, sekä ajankohtaisiin asioihin pääsee sopivasti kurkistamaan yhteisen hauskanpidon ohessa, kiteyttää Paperiliiton järjestöasiantuntija Annika Maunula.

Nyt kannattaa olla nopea, sillä tämän­­vuotisiin vuoden parhaisiin bilei­siin mahtuu mukaan enintään 150 osallistujaa. Tämä on tärkeää: jos ilmoittautumisen jälkeen sinulle tulee este osallistua, ilmoitathan asiasta heti, niin saamme seuraavan jonosta mukaan tapahtumaan.

Ilmoittautuminen alkaa 8. syyskuuta. kannattaa olla nopea, sillä tämän­­vuotisiin vuoden parhaisiin bilei­siin mahtuu mukaan enintään 150 osallistujaa.

Paperiliiton bileissä lavalle nousevat seremoniamestari Mikko Töyssy, viihdesarja Putouksesta tuttu Urmas Viilunk sekä Duo Töyssy & Tervaniemi. Mikä näissä rooleissasi viehättää, Mikko Töyssy?

– Luultavasti se, että saa viihdytettyä yleisöä. Olen pohjimmiltani kuitenkin viihdyttäjä, joten keinot on monet, mitä käytetään.

Olet viihteen moniosaaja, jolla on juuret paitsi Valkeakoskella, myös sen paperiliittolaisilla työpaikoilla. Missä tehtaissa?

– Entisen Lotilan ammattikoulun oppilaana menin ensin Valkeakosken Walkille ja sittemmin UPM Tervasaaren paperitehtaaseen töihin. PK6 lopetettiin 2007 ja siitä sitten lähdin kohti muita juttuja.

Mitä opit ja mitä et unohda noilta työvuosiltasi?

– ”Istu aina, kun voit”. Ei vais, tää oli oikeasti näyttelijä Ilmari Saarelaiselta opittu, mutta sopi täydellisesti myös paperiteollisuuden hektiseen leikkurisällin työhön. Sitä en unohda koskaan, kuinka vaikeaa oli herätä aamuvuoroon.

Mitä ajattelit ammattiliiton jäsenyydestä, kun liityit Paperiliittoon?

– Olin nuori, vasta 16, kun Paperiliittoon liityin. Silloin en tietenkään ymmärtänyt liiton roolista juuri mitään. Sittemmin asiat selkeytyivät ja ymmärsin, kuinka hienoa ja tärkeää oli ja on, että meillä on liitto, joka ajaa työntekijän asioita ja oikeuksia.

Mitä illan aikana on luvassa osaltasi?

– Hyvää musiikkia sekä huumoria. Molempia löytyy sekä duon että sketsihahmon esityksistä. Jos edellä mainittu sisältö kiinnostaa, niin tervetuloa juhliin!

Nääs ny, Tampereella tavataan!

Teksti: Eeva Eloranta-Jokela

Lisätiedot tapahtumasta ja ilmoittautuminen