Kärkitekijä

Toimitukselta

Keväänvihreä positiivinen pöhinä villitsi ja yhdisti suomalaiset pitämään hauskaa ikään katsomatta ja kannustamaan Käärijää Euroviisuissa. Vaikka voittoa ei tullut, ilon tunne jäi. Kilpailun kakkonen oli tuloksen ratkettua yleisön silmissä yhä ykkönen.

Käärijän kisan jälkeen antamissa kommenteissa toistuivat tärkeät ilmaisut: tämä tehtiin yhdessä, yhteistyössä. Yhteistyö on voima ja moottori yhtä lailla arjessa kuin ay-toiminnassakin. Se että ammattiliitto neuvottelee puolestasi työehtosopimukset ja se, että liiton edustaja, luottamusmies, valvoo sopimuksen toteutumista työpaikoilla, ei ole mahdollista ilman jäseniä, ilman kattavaa yleisöä.

Ammattiliittokin voi vedota ilolla ja rohkeudella, mutta lopulta merkitystä on sillä, miten liitto kuuntelee, toimii ja auttaa, jos työelämän turvaverkko pettää. Jos Paperiliitto on sinulle tärkeä, kerro liitostasi myös työkaverille ja kesälomittajalle.