Ei taakse vaan eteen

Toimitukselta

”Eiköhän oteta askeleita taakse, jyrätä, jäärätä ja siirretä nuoremmat pois päättämästä asioita hullummaksi. Pidetään tiukasti kiinni vanhasta ja pysytään poteroissa. Kyllä ne asiat itsekseenkin etenee.”

Ei oteta, ei jäärätä, ei siirretä vaan edetään, eikä peruuteta. Ay-liike on voinut elää ja uudistua vain sen varassa, että uudet jäsenet, tulijat, kyseenalaistavat olijat. Ja kun aikanaan tulijoista tulee olijoita, tulee taas uusi polvi, joka kyseenalaista edeltäjänsä. Ay-elämässä ideoiden kiertokulku ytimen ympärillä on liikkeen elinehto.

Paperiliiton nuorten kuuluu kysyä ”miksi”. Ja liiton toimijoiden on osattava vastata enemmän kuin ”siksi”. Kun ammattiosaston kokouksen ovelle kolkuttaa nuori jäsen, kannattaa avata ovi ja ottaa hänet vastaan. Tuleville kolkuttajille, kysyjille ja kiinnostuneille 18–35-vuotiaille jäsenille liitto järjestää huipputapaamisen. Jos saat kutsun näihin bileisiin, ilmoittaudu mukaan, niin pääset jyvälle, mistä liittotouhussa on kyse. #vahvintaonyhteistyö.